سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 استراتژی مهم برنامه ریزی درسی برای کنکور و مدیریت زمان

برنامه درسی برای کنکور یک برنامه سازماندهی شده است که زمان مطالعه و اهداف یادگیری را مشخص می کند. درست مانند برنامه های کاری یا مدرسه، کنکوری ها باید برنامه ای را تدوین کنند که هر هفته زمان خاصی را برای مطالعه اختصاص دهد. این برنامه باید شامل تاریخ آزمونها، آزمونها و امتحانات و همچنین مهلت ارائه تکالیف باشد.

چرا به برنامه درسی برای کنکور نیاز دارم؟

یک برنامه مطالعه راهی موثر برای کمک به شما در جهت گذراندن تحصیلات دانشگاهی و پاسخگویی به شما برای نتایج یادگیری است.

مدیریت زمان می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر کلاس های خود ، شما به احتمال زیاد تعهدات دیگری مانند فعالیت های فوق برنامه، کار و مشارکت های اجتماعی دارید. ایجاد یک برنامه مطالعه به شما امکان می دهد نحوه گذراندن وقت خود را ببینید و اطمینان می دهد که زمان کافی را خارج از کلاس برای تکمیل تکالیف خانه، مطالعه برای آزمون ها، و مرور و حفظ اطلاعاتی که در حال یادگیری هستید اختصاص می دهید.

برنامه ریزی درسی برای کنکور برای دانش آموزان آنلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا برای تکمیل تحصیلات خود بدون یادآوری مداوم از یک پشتیبان، باید دارای نظم و انضباط و عزم خود باشید. 

 

4 استراتژی برای پایبندی به برنامه ریزی درسی برای کنکور 

در ادامه به بررسی استراتژی هایی برای پایبند بودن به برنامه درسی برای کنکور می پردازیم:

شماره 1: استراحت کنید

اگر برنامه شما شامل جلسات مطالعه طولانی و چند ساعته است، حتماً هر چند وقت یکبار استراحت کوتاهی داشته باشید تا ذهن خود را کشش دهید، هیدراته کنید و استراحت کنید. این کار باعث می شود مغز شما تازه بماند و از احساس فشار در شما جلوگیری کند

 

شماره 2: زمانبندی را برای سایر فعالیتها تعیین کنید

با دستیابی به یک برنامه متعادل، ذهن شما در طول زمان اختصاص داده شده به مطالعه پذیراتر می شود. اگر چندین روز طولانی را پشت سر هم برای مطالعه برنامه ریزی کنید، دلسرد می شوید و وسوسه می شوید که تسلیم شوید. توصیه می شود زمانی را برای فعالیت های غیر دانشگاهی مانند ورزش، سرگرمی و معاشرت با سایر دانش آموزان برنامه ریزی کنید.

 

شماره 3: مسئولیت پذیری را حفظ کنید

برخی از دانش آموزان مطالعه با شریک را مفید می دانند، زیرا مسئولیت پذیری و همچنین فرصت هایی برای بحث و همکاری را فراهم می کند. هنگام ایجاد برنامه مطالعه خود، با سایر همکلاسی های خود مشورت کنید تا مشخص شود که آیا می توانید جلسات مطالعه را هماهنگ کنید یا خیر. با این حال، اگر شما تمایل به معاشرت بیشتر از مطالعه دارید وقتی در کنار دیگران هستید، به یک برنامه مطالعه مستقل پایبند باشید. اگر شریک مطالعه دارید، مطمئن شوید که فردی است که به احتمال زیاد با او کار خواهید کرد.

 

شماره 4: برنامه مطالعه خود را ارزیابی و در صورت نیاز تنظیم کنید

برنامه مطالعه شما فقط به شما کمک می کند تا کارآمدتر و پربارتر باشید. اگر متوجه شدید که کار نمی کند، ناامید نشوید. اشکالی ندارد وقتی متوجه می شوید چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند، تغییرات را ایجاد کنید.